Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2019.08.06

HÁZI PRAKTIKÁKRÓL a Generációk Házában 2019.11.04.

HÁZI PRAKTIKÁK NEM CSAK NŐKNEK: GALAGONYA, CSICSÓKA, KELBIMBÓ

GALAGONYA

galagonya.jpg

A galagonya rendkívül jó szíverősítő és szívnyugtató. Serkenti a szívizom vérellátását, értágító és vérnyomáscsökkentő hatású, fogyasztása javallt koszorúér-betegségek esetén. Segít a vérkeringési problémák enyhítésében, visszaszorítja az érelmeszesedés kialakulását. Öregkori szívpanaszokra, illetve a szívizmok degenerációs megbetegedéseire is ajánlott. A megelőzés szempontjából fontos tartós, folyamatos fogyasztása. Huzamosabb ideig tartó alkalmazása során is teljesen veszélytelen, nem alakul ki hozzászokás, hatóanyaga nem toxikus, s nem halmozódik fel a szervezetben.

CSICSÓKA

csicsoka-810x537.jpg

A csicsóka fogyasztásával jelentősebb mennyiségű káliumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort és cinket, vitaminok közül C-, B1-, B2-vitamint veszünk magunkhoz. Antioxidánsként pedig béta-karotint tartalmaz. Aki húsmentesen táplálkozik az jó ha tudja, hogy hatféle esszenciális aminosavat is tartalmaz, ami hasznos vegan fehérjepótlásban. Néhány generációval korábban a népi táplálkozás kiemelt összetevője volt és úgy ismerték, mint a „szegények krumplija”. Ez azért volt így, mert a termesztése a leggyengébb talajon is megoldható volt, így bárki megengedhette magának. Igaz a burgonyához megjelenésben és állagban is közel áll, biológiailag az őszirózsafélék családjába tartozik, így inkább a napraforgó rokona.

 KELBIMBÓ

83877_small-hd.jpg

 A kelbimbó a legegészségesebb ételek közé tartozik, már ami a vitamin- és ásványianyag-, valamint fitonutrienstartalmát illeti a kalóriatartamához viszonyítva. Ugyanis egy adag relatíve kevés kalóriát, viszont rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaz. Egy adag a napi C- és K-vitamin-szükségletünket fedezi. Egy adag (körülbelül 88 g) nyers kelbimbó tápértéke 38 kcal; zsírt nem tartalmaz, van benne 8 g szénhidrát (amiből 3 g cukor és 2 g rost) és 3 g fehérje. Egy ilyen adag a napi K-vitamin-szükségletünknek a 196 százalékát, a napi C-vitamin-igényünknek pedig a 125 százalékát fedezi. Ezen kívül megközelítőleg a 10 százalékát tudjuk vele fedezni a napi A- és B6- vitamin-szükségletünknek, valamint a napi folsav-, kálium- és mangánigényünknek.

Időpont: 2019. november 04. hétfő, 14:00

Helyszín: GENERÁCIÓK HÁZA (Idősek Napközi Otthona) 2092. Budakeszi, Erdő u. 83.

Telefon: 06/23-451-279

A részvétel ingyenes!

MINDENKIT SZERETETTEL VÁRUNK!

Maus Anna

Gondozási Központ vezető